fredag den 9. januar 2015

SAMSPIL - en gruppeudstilling Hillerød Kunstforening


in the dark corners
armenian landscapes

Udstiller her i januar 2015 sammen med Gerda Thune Andersen og Bodil Brems. 
Om de udstillede kobbertryk: landskabernes minder og historiske mærker opløses af tiden og med det afsæt bearbejder jeg et udvalgt billedmateriale som et underliggende tema i serier af kobbertryk/ grafik. I arbejdet med serierne varieres komposition og brug af billedplanet gennem en række stadier.
De teknikker jeg benytter mig af er liquid light som er en flydende fotoemulsion der belyses og fremkaldes direkte på kobbertrykspapiret, kombineres med ætset fotogravure, og acetonetransfer fra forskellige fotokopier samt stenciltryk og blyant direkte på trykket.
Serien af ætsede fotogravure plader er sommetider skåret op og samlet i kombinationer med nye udtryk som resultat. Igen er landskabernes minder og iboende historier oftest det bærende tema. Det armenske landskab er dominerende men blandes med gammelt fotografisk materiale fra Istanbul som bevæger sig ud over hele trykark.
I en serie kaldet passing stranger- internal sound fra 2014 på i alt 15 kobbertryk tager jeg mit formmæssige udgangspunkt i store skyformationer af liquid light. De meget massive felter arbejder på billedplanet som dominerende elementer og er sammensat med andre former som tager sit udgangspunkt i sort hvide arkiv historiske fotos. Stemningen af udsatte og søgende/ efterladte mennesker understreges enkelte steder af en uskarp menneskerække der bevæger sige igennem et ukendt landskab, mod håbet eller…...et nyt liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar